Har du et spørgsmål?

Hvis du ikke finder svaret her kan du kontakte os

Ofte Stillede Spørgsmål

Hvad er Weuse ?

WeUse er app, hvor vi har gjort det nemt, hurtigt og profitabelt for beboere i boligforeninger og kollegier at hjælpe og dele/udleje ting med hinanden.

Her kan beboerne uploade alle de ressourcer, de ønsker at dele med deres nabolag og lave opslag hvis de sørger hjælp med et eller andet. Det kan være alt fra planlægningen af en event til at få hjælp til at lappe sin cykel.

Kan alle bruge WeUse? ?

Nej, kun tilmeldte boligforeninger og kollegier. Vi er lige nu ved, at få vores første aftaler på plads med forskellige boligforeninger og kollegier rundt omkring i landet, du vil derfor blive informere af din boligforeninger/ kollegie, om hvorvidt du kan bruge WeUse.

Min boligforening/ kollegie er ikke med, hvad gør jeg ?

Er din boligforening eller dit kollegie ikke en del af vores system, vil vi opfordre dig til at tage kontakt til din administration omkring, at få opstartet et samarbejde med os. Derved vil vi kunne tilføje jer, og du kan bruge appen. Det er helt gratis at oprette en bruger og komme i gang med at dele.

Min boligforening er med, hvad gør jeg ?

Fantastisk, du finder os blot på App Store eller Google Play, downloader appen, du opretter en konto, med ganske få informationer og indtaster den kode du har fået fra din boligforening. Nu er du klar til at blive en WeUser!

Hvordan er sikkerheden ved at udleje eller leje produkter ?

Vi går meget op i din sikkerhed! Vores app, som lavet sådan det er nemt og gennemskueligt, at se andre brugeres vurderinger. Derved får du et overblik over hvordan en given person behandler andres ting, eller hjælper til. Efter en endt lejeperiode vil begge parter give hinanden en vurdering, det vil være det første andre brugere kan se om personen. Derfor kan brugere ikke gemme sig bag profiler, som man ser på andre handel-platforme.

For hver udlejning bliver der også lavet en kontrakt imellem lejer og udlejer, hvor tilstanden på produktet kan beskrives ind, derved er det nemt at kontrollere og dokumentere tilstanden efter en endt udlejning.

Mit produkt er gået i stykker under min lejeperiode, hvad gør jeg ?

Mange ville tilbyde en forsikring, men det er der ofte ikke behov for. I Danmark er vi så privilegeret at vores indboforsikringer, hvilket 98% af Danmarks befolkning har. Indboforsikringen dækker lånte og lejede ting i op til 30 dage. Vi har tjekket med de 20 største forsikringsselskaber i Danmark. Derfor kan både lejer og udlejer være helt tryg. (OBS. gælder ikke småbåde, kanoer, kajakker, wind- og kitesurfere). Kontakt derfor din indboforsikring og fremvis dem den automatisk generede lejekontrakt.

Hvordan tjener WeUse penge ?

Vi går op i at det skal være så transparente som muligt. Vi tjener penge igennem enten et abonnement for boligforeninger, eller for kollegierne igennem transaktioner når beboerne leje et produkt, hvor vi tager et lille gebyr, for at udbyde platformen til lokalsamfundet.

Hvorfor skal vi dele med hinanden ?

Vi lever et af de mest privilegerede steder i verden. Hvor man næsten kan alt og få alt. Men er der behov for at alle skal have alt? Ved at dele, kan man glæde andre og styrke sammenholdet i ens nabolag.  Det er på samme tid med til at gøre vores verden et grønnere sted, hvor vi er gode ved miljøet ved ikke, at købe nyt hele tiden. Vi sparer eller tjener også penge ved at leje/ udleje produkter der virker lige så godt som nyt. Derved kan vi sammen dele omkostningerne for at have flere ressourcer til rådighed i vores lokalsamfund.

Skal jeg betale SKAT af det jeg tjener igennem appen?​

Hvis du udlejer dine private ting, skal du som udgangspunkt betale skat af fortjenesten. Der skal laves en årlig indberetning til SKAT.  Vi har fundet hvor det skal skrives ind, sådan der er nemt for dig.
Skriv fortjenesten i rubrik 20 på årsopgørelsen og felt 250 på forskudsopgørelsen.