man representing security with a hanging lock around the arm and presenting 5 star rating

Tryghed

Du skal være tryg når du låner og lejer ting til og fra andre på WeUse. Du han her læse mere om forsikring, samt hvad vi gør for at du få en god oplevelse med appen.

Dækning

Du er heldig, for i Danmark er vi så privilegeret at langt de fleste ting er dækket igennem vores indboforsikring i op til 30 dage. (DOG IKKE: Småbåde, waveboards, kite- og windsurfere). Derfor kan du ikke låne eller leje ting på WeUse længere end 30 dage ,for at undgå at du ikke skulle være dækket af din indboforsikring.

Forsikring selskaber

Det først vi gjorde da vi startede WeUse var at undersøge hvordan danske forsikringer dækker låne og lejede ting. Her kontaktede vi de 20 største forsikring selskaber i Danmark, der alle bekræftet af de dækker lånte og lejede genstande i op til 30 dage. Dog kræver de at du kan bevise, at der er tale om lån og leje. Derfor har vi ud fra deres krav lavet en leje dokumentation (læs mere herunder).
Derfor er der ikke behov for at tilbyde en ekstra forsikring, der alligevel vil have præcis den samme selvrisiko som din indboforsikring har. 98 ud af 100 danskere har en indforsikring, og dette er et krav for at have en profil.

Lån /Leje dokumentation

Vi har skabt en automatisk lån/leje dokumentation, der oplyser om alle relevante informationer i forhold til lånet/ lejet. Skrammer og skader, som ikke er nævnt i opslaget, tilføjes som bemærkninger inden udlånet starter. Derved har begge parter dokumentation for, hvordan tilstanden af genstaden var ved startst. Dokumentation kan gemmes på din telefon og benyttes i tilfælde af uoverensstemmelser.

Lær mere om appen her

Hvad gør jeg hvis der sker noget med en ting jeg har lånt/ lejet?

Kontakt dit forsikringsselskab og send den lån / leje dokumentationen. Kontakt med det samme ejeren og forklar situationen, og fortæl det er indberette til forsikringen. Uheld sker og derfor du har en forsikring. Det er godt stil at betale ejeren med det samme, da personen gerne vil kunne anskaffe sig genstanden igen, du får pengene af forsikringen kort efter. 

Det er vores sikkerhed for at du kan udleje/leje i trygge omgivelser

Hvad gør jeg hvis der sker noget med en ting jeg har Udlånt/ Udlejet?

Kontakt låner / lejer igennem appen. Aftalt hvad der skal ske, skal låner/lejer betale dig med de samme eller kan du vente til låner/lejers forsikring betaler. Oftest findes der en god løsning for alle parter. Havde du et depositum kan dette nu beholdes. 

Kommer der uenigheder kan du altid kontakte WeUse og vi vil hjælpe løse uenighederne. 

We would love to welcome your company!

We would love to welcome your company!

We would love to welcome your company!

Vi vil elske at byde din virksomhed velkommen!

Vi vil elske at byde din virksomhed velkommen!

Vi vil elske at byde din virksomhed velkommen!